Monday, October 13, 2008

Field of Yellow




We went there last year, we were exploring the Lake Okeechobbe and driving all the way around the lake, and found this yellow flower field by accident. There wasn't any information about this beautiful field, we just found it!! Of course nobody is going to miss it while driving this road, but there were no big traffic anyway in the middle of the Everglades, and we didn't see any car stopping to see the Yellow Field.
So it is the time of the year to go back there to see the Yellow Field again and we did on 10/9/08. There was a small unpaved road just going into the field, signed "No Entry", but we entered anyway, stopped the car there and took photos. And what is special of the Yellow Field this year, yes, we had a sudden rain, the hard shower!! Although I went back in the car and took photos from it's open window, I still got wet a lot and so did my camera (a little). But oh, that was great, what I took made me so happy!
オキチョビー湖はフロリダの水の供給に大いに影響する大きな湖で、去年、グルリと一回りしてみましたが、その時偶然に見つけたこの黄色い花の群生・・・・その季節になったのでまた見に行きました。
フロリダ大湿原の真ん中を一本の道が走り、(ほとんど誰も通ってない)その右側は大湿原、見渡す限りの草と湿地、で、オキチョビー湖の西側、道の左側が一面の黄色い花です。
道路から外れて黄色い花の真ん中に、狭い未舗装の道があり、入るべからず、と書いてありますがもちろん入りました。そしたら両側に私より背の高い黄色い花たちがワンワン押し寄せて、わあ~ユメのようです。しかもおおきなおまけ付き・・・・急にダバーッと雨が降ってきたのです!車の中に逃げて車の中から写真を撮りましたが、それでも濡れた。そのかわり、ああ私は雨とか水滴とかの写真が大好きなんだよね~、大好きな一面の黄色い花の、雨まで写った特別の写真が撮れて、ホクホク満足で帰ってきました。

No comments: