Saturday, October 18, 2008

Strange Trees

I took many photos, usually more than half of them go to trash, and this one is the only Orchid photos which survived after all.


I went to the Botanical Garden of American Orchid Society, but tell you the truty, I am not a big fan of Orchids. I am more interested in other plants there.
These are two strange tree I saw. Silk Floss Tree - the trunk is covered with a ince-size thorns, but flowers are beautiful pink. Brazilian Potato Tree - the flowers are white to light purple to dark purple and show all the colors at the same time. And the name tells, the flowers look like exactly potato flowers!
ランの花はそれほど好きではありません。それなのに、オーキッドクラブの植物園に行って来ました。大抵、撮った写真の半分以上はボツになりますが、そうして残った写真のうち、ランの花の写真はこのたった一枚!私の興味は他の植物にあるのでした!
幹がトゲトゲのおおきな木、恐ろし気ですが花はきれいなピンクです。
もひとつ大きな木で、白から濃淡のムラサキの、いろんな色がいっぺんに咲いてる。花の形はジャガイモの花にそっくりで、その名もブラジルポテトの木!
そういうのを見てるとホント、楽しくなっちゃいます。丹精こめて育てたランの花はそりゃきれいですよ、キレイですが、ちょっとオスマシすぎて、心にずんと響く可愛さがないの・・・野の花の素朴さがより好きな私でした。

No comments: