Wednesday, April 16, 2008

Dandelion

このクルクルがなんともカワイイではないですか・・・・・ひとつの花びらがひとつの花なのですヨ・・・
I didn't know this "Plantation Botanical Park", it's just behind my daughter's school! Our city ”Plantation”'s city park, where we live! It was a small park, and young park, not so many plants and flowers but it will be nice one day. There were some rare trees, but nothing was flowering yet. The houses around the park had better flowers in their yards! The best I got today was Dandelion, the real one! OK, I will go back there in a few weeks!
植物園、と名のつくところは行きつくしたかと思ってましたが、なんと、自分の住んでいる町の町営の公園に「プランテーション植物公園」というのがありました!古い電話帳を捨てようとしてパラパラと見ていたら、近所の公園一覧があって、オヤ、と思って調べたら、娘の学校のすぐ裏でした。
まだ花も木もまばらで,ポツンポツンと不恰好に植えてある、若い植物園っぽいです。珍しい木もありましたが、どれもまだ、花をつけていなかった。今日の一番の収穫は、ほんもののタンポポがあったこと!少ししかなかったけれど、2-3年たったらタンポポの野原になるかもしれません。

No comments: