Monday, April 28, 2008

Bug day

I'd never seen these totally sphere shaped flowers before. Amazing! Flowers as a chshion with yellow head pins.....Buttonbush is the common name, they are by the pond at the park. This blue bug was covered with the yellow pollen, too busy at his job to notice me very close.
こんなマンマルの花、今まで見たことあったかしら。小さい白い花に黄色の待ち針がささっています。
そこにこのキレイな紺色の虫が、一生懸命、体中黄色の花粉だらけにして働いていました。
カメラが近づいても気がつかないくらいに一生懸命、でした。

I took this shot of Butterfly, open and close her wings on the flower, didn't know there was a dragonfly passing by and got into my picture!
蝶がパタパタしていたのを、行ってしまわないうちに、と急いで撮りました。だから、トンボが通り過ぎているとはしりませんでした!

Unfortunately, both green and yellow bees are not in good focus, but that flying one is so cute!
Flying straight to his destination, buzzzz......
残念ながら、緑のも飛んでるのも、ハチにはピントが合っていません。でもまっすぐに一途に飛んでいく姿、カワイイね!

No comments: