Thursday, May 1, 2008

My Niece's Dance Night



FAU - Florida Atlantic University - where my niece goes, was locked down yesterday for the gun shooting matter in the early morning. Our neighborhood, our cities were not very dangerous, not much gun shooting problems before, but I think it's worse recently. We hear more news about the gun shooting, it is not a problem of somebody else and somewhere else anymore....... Anyway, my niece was supposed to have a performance, "Dances we dance" last night but it was canceled because of the lockdown, postponed to tonight. She danced the last dance, "Rhapsody", she was beautiful, I am proud of her!
姪の通っているカレッジで、昨日銃の発砲騒ぎがあり、学校が一時閉鎖されたため、彼女がカレッジ一年生として頑張った結果を見せるダンスの発表会がキャンセルになってしまいました。この近辺は他のアメリカの地域に比べても問題が少なくて、銃問題はほとんど心配する必要がなかったのに、この頃はニュースに銃撃戦とかが頻繁に出てくるようになりました。最も、ニュースになるくらいだからまともなのかもしれません。日常茶飯事だったらニュースに取り上げられないものね。
で、ダンスは一日のびて今夜になり、行って見てきました。彼女は3-4歳の時からバレエを続けてやってきて、とうとうカレッジでもその力を伸ばすチャンスを得、とてもいいダンスを見せてくれました。
ブルーのが姪です。 

No comments: